Udruženje za podršku i razvoj sportskog turizma Avantur iz Sarajeva veoma je aktivno na promociji turističkih potencijala u BiH, te organizator je brojnih turističkih tura širom BiH. S obzirom da je ljeto već počelo povećan je i dolazak stranih i domaćih turista u BiH, pa je ovo udruženje pojačalo aktivnosti u promociji svakog kutka naše prelijepe zemlje.

– Naše aktivnosti provodimo ljeti, ali i tokom zimskog perioda, jer svaki dan ima svoju ljepotu i draž bez obzira da li je kiša, sunce, snijeg, vjetar… – poručuju iz Avantura.

Na pitanje šta bi stranim, ali i domaćim, turistima savjetovali da obavezno posjete u BiH, iz Avantura kažu da sve zavisi iz koje zemlje turisti dolaze i šta žele posjetiti.

NEZAOBILAZNE DESTINACIJE

– Svakako i bez obzira šta prvobitno planiraju posjetiti, mi smo tu da im pomognemo da ostanu ‘dan više’ i da kroz našu promociju svih tih lokacija požele vidjeti nešto za šta nisu ni znali da postoji u BiH. Pored klasičnog turizma, nekako uvijek obuhvatamo i avanturistički, kulturno-historijski, vjerski, agroturizam… – naglašava Muamer Drugovac, direktor udruženja Avantur.

Nezaobilazne destinacije u BiH su Sarajevo sa svim svojim znamenitostima, ali Mostar, Bihać, Jajce, Livno, Goražde…

– Tu su i nacionalni park ‘Sutjeska’ s prelijepim kanjonom Sutjeske, s planinom Zelengorom, najvišim vrhom BiH – Maglićem, prašumom Perućicom… Također, tu su i rafting na rijeci Drini, posjeta najstarijoj džamiji u BiH u Ustikolini, pješčanim piramidama kod Foče, ali i Šatorsko jezero i planina Šator, Lukomir, Studeni potok, kanjon Rakitnice. Turisti će uživati i Hercegovini, odnosno Mostaru, Blagaju, Počitelju, planinama Čvrsnica i Prenj. Obavezna je i posjeta Prokoškom jezeru, planini Vranici, te nacionalnom parku ‘Una’. Ipak, ono što je glavni prijedlog ove godine i što izdvajamo je istočna Bosna sa svim svojim sadržajima klasičnog, vjerskog, zdravstvenog, avanturističkog, seoskog i agroturizma – kaže Drugovac.

Prema njegovim riječima, svijest stranih turista o prirodnim ljepotama BiH još nije dovoljno razvijena tako da turisti u suštini i ne znaju šta da očekuju kada se odluče posjetiti BiH.

– Imamo primjer turista iz Velike Britanije koji su, kada su vidjeli kanjon Rakitnice, toliko bili impresionirani prizorom da je njihov komentar bio ‘It takes some time to take it all in’. Radimo svim snagama na informiranosti kako domaćih tako i stranih turista o onome šta mogu doživjeti i vidjeti kod nas, te se nadamo da će u budućnosti zainteresovanost biti sve veća. Ono u čemu je BiH primaljiva je činjenica da s jednog kraja države na drugi možete autim preći u jednom danu. Neki će možda reći: pa to je mala država, šta se tu ima vidjeti, ali vjerujte, ako ste u ‘pravim rukama’ i dovoljno informirani o svim bogastvima koje posjedujemo i mjesec dana će vam biti malo – ponosno ističe direktor Avantura.

A oni turisti koji su iole upoznati s našom zemljom, kaže Drugovac, prije svega, žele osjetiti puls grada i upoznati ljude, kulturu i tradiciju. Jako ih interesuje protekli rat kao i doba iz bivše Jugoslavije. Potom se odlučuju na neku turu planinarenja ili posjete seoskim predijelima gdje žele upoznati pravi nomadski život i naravno probati domaću organsku tradicionalnu hranu.

DIJASPORA

– Turisti iz Evrope već imaju određene informacije o BiH. Najviše znaju kroz protekli rat, ili neko poznaje nekoga ko je iz BiH, ili pak preko posla, Sarajevo Film Festivala ili fudbala. Oni imaju već formiranu određenu sliku o BiH, međutim očekivanja su im mala. I zbog toga uvijek ostanu oduševljeni, što prirodom, što ljudima – kaže on.

Prema njegovim riječima, druga masovnija grupa su takozvani „vjerski“ turisti. Činjenica da je Međugorje jedno od najatraktivnijih lokacija vjerskog turizma. Zatim tu je i tradicionalna Ajvatovica, posjeta Djevojačkim pećinama…

– Imamo sve veći porast dolazaka turista s Bliskog Istoka, odnosno s arapsko govornog područja. Oni se u prosjeku zadržavaju od sedam do deset dana i njihove najdraže lokacije su upravo u prirodi – pored rijeka i jezera. Oni veoma malo znaju BiH. Obično kupuju aranžmane preko agencija, dok agencije te aranžmane prodaju pod halal destinacijama – poručuje Drugovac.

On kaže da oni također žele upoznati bh. dijasporu sa svim onim što BiH ima ponuditi i njih smatraju kao posebnu grupu turista koji obično znaju, neki više a drugi manje, o mjestima odakle dolaze oni sami ili njihovi roditelji. Međutim, vrlo malo o onome što se nalazi i šta mogu vidjeti u neposrednoj blizini.

– Imamo toliko novih generacija Bosanaca i Hercegovaca koji su rođeni u dijaspori i mi ih želimo primamiti da pored zavičajnog dolaska i obilaska vide i dožive drugačiju Bosnu i Hercegovinu kroz avanturistički turizam – poručuje direktor Avantura.

On kaže da je razvijenost turizma u zemljama regiona na znatno višem nivou nego što je to u BiH. Međutim, na raspolaganju još imamo netaknutu prirodu kao glavni resurs i to je velika prednost za BiH. S druge strane, turizam u našoj zemlje desio se „preko noći“, kaže on i dodaje da smo još izgubljeni u svemu tome.

– Kockice se lagano slažu i vjerujemo da ćemo u veoma kratkom vremenu i pored prirodnog bogatstva koje posjedujemo, nekako stići i sve te ostale ‘propuste’ koje imamo. Vjerujemo da će se svi oblici vlasti organizovat malo bolje u pogledu ove grane privrede i da ćemo biti u nekom doglednom vremenu jedna od vodećih balkanskih zemalja kada je u pitanju turizam – kaže on.